Her mevsimin kendine göre bir güzelliği olduğu doğru.Sıcaklardan bu kadar bunaldıktan sonra sonbaharın serin havası iyi geldi.Ama hep bir parça hüznü de beraberinde getiriyor sanki sonbahar, ilkbaharın enerjisi yok, yazın uzun günlerinden sonra sanki çarçabuk kararı veren, kısalmaya başlayan günler,bir parça melankoliyi de beraberinde getiriyor.
Hüznü sevenler için ideal, sararan yapraklar,yağmurlu gökyüzü,gri bulutlar...Nihayetinde kaç sonbahar,kaç ilkbahar görüyor ki insan ömrü boyunca.Hepsinin keyifli bir tarafını bulmak,zevk almak lazım.
İnsanın hayata bakışını içinde yaşadığı ülke,toplum,hayat şartları belirlese de her şartta mutluluk duyacak insanlar da yok değil.Bunun yanı sıra her ne yaşarsa yaşasın içinden şikayet edecek,mutsuz olacak sonuçlar bulabilen de pek çok insan tanıdım.Mevsimler gibi çevresel etmenler de dahil olmak üzere bir çok şekil veren,ruh halimizi belirleyen faktör varken yine de kendimiz seçmiyor muyuz mutluluğu ya da hüznü?
Yaşamak enerji gerektiren bir iş,tamamen içsel, ruhumuzdan gelen.Bir tanecik hayatımız olduğunu düşündüğümde çoğu zaman kendimi gereksiz üzüntülerden koruyabiliyorum.
Sonbaharın size de huzur ve mutluluk getirmesi dileğiyle...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder