Besin piramidine göre sağlıklı beslenmeye çalışmanıza rağmen hala sağlık sorunları yaşıyorsanız ya da kilo probleminiz varsa sorunun kaynağını bulmanız gerekir.Bu genellikle yaptıklarınızla değil yapamadıklarınızla ilgili bir durum olabilir.
Yediğimize içtiğimize dikkat etsek bile, hareket halinde yaşamamız giderek zorlaştığı için istediğimiz sonuçlara ulaşmamız mümkün olmuyor."Su içsem yarıyor" insanları olduk artık.Vücut kendini korumak için aldığımız azıcık gıdayı bile depolamak gayretinde.Bu depoları boşaltmak için enerji harcamaktan başka çaremiz yok.
Evden işe işten eve arabalarımızla ya da toplu taşıma araçlarını kullanarak gidiyoruz. Çoğumuz masa başı işlerde çalışıyor, günde birkaç yüz adımı zor atıyoruz.Evde ise son teknoloji ürünü yardımcılarımız çamaşır,bulaşık makineleri bedensel olarak enerji harcamamıza olanak vermiyor.
Eskiden insanlar tarlalarda çalışırlar,efor sarf ederlerdi.Evde, kadınların çamaşır günlerinde saatler süren, eğilip kalkma, çitileme,yıkama,asma egzersizleri olurdu.Bunları bugün de yapalım demek saçma olur tabi, ancak bir yolunu bulup hareketimizi arttırmalıyız.
Hali vakti yerinde bir doktor tanıdığımız, orta yaşın üzerindeki annesine ev işlerine yardımcı olacak birini özellikle almadığını söylemişti.Kendi işlerini kendi yapmaya çabalarsa hareket halinde olur diye.
Belki de asıl ciddi sorunumuz bu hareketsiz yaşantı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder